Girişimcilik
Bu kursun amacı girişimci olmak isteyen girişimci adayları için girişim destekleri sağlamaktadır.
Bu kurs girişimciliğin desteklenmesi, yaygınlaştırılması ve başarılı işletmelerin kurulması konusunda yol göstermektedir.
Ne öğreneceğim?
- Girişimcilikle ilgili temel kavramları tanımlar.
- Girişimcilikteki kaynakların nasıl bir araya getirileceğini fark eder.
- Girişimcileri destekleyen kurum ve kuruluşları tanır.
- Ekip kurmanın önemini kavrar.
- Ekip içi rollerin ve ekibin girişimler için önemini fark eder.
- Fikir geliştirme aşamasında müşteri kitlesini tespit eder.
- Müşteri kitlesinin yaşadığı problemleri tespit eder ve buna bağlı çözüm yolları sunar.
- Gelir model türlerini açıklar.
- MVP kavramını tanımlar.
- Ürünü değerlendirme aşamalarını açıklar.
- Sosyal medya hesaplarının nasıl kullanılacağını bilir.
- Girişimcilikte büyümenin nasıl sağlanacağını açıklar.
- Pazarlama stratejilerini tanımlar.
- Girişim için temel finansal konuları açıklar.
- Yatırımcı sunumunun nasıl olmasını gerektiğini bilir.
- Exit yapmanın yollarını bilir.
Bu ders için müfredat
113 Dersler
52:32:50 Saat
Üretken Olma
19 Dersler
01:37:13 Saat
- İzlence
- 2.5 milyon TL yatırım alan girişim Denebunu'nun hikayesi 00:10:00
- Girişim Projesi 00:07:50
- Üniversite Öğrencileri Neden Girişim Kurmalı veya Neden Bir Girişimde Yer Almalı 00:04:39
- Girişimcilik Nedir, Ne Değildir? 00:04:15
- CEO'ların Girişimci Hareketleri Ve Hikayeleri 00:05:51
- Girişimci Adayları En Başta Yola Çıkarken Nelere Dikkat Etmelidir? 00:04:58
- Udemy'nin yatırım süreci - Eren Bali 00:03:34
- Elon Musk'ın Başarı Hikayesi 00:06:17
- Barbaros Özbuğutu, iyzico 00:22:43
- Eğitici Zeka Oyunu MentalUP'ın Kullanımı ve Faydaları MentalUP Nedir? 00:02:39
- Sosyal girişimcilik ile ilgilenmek isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir? 00:02:10
- Fark Yaratanlar 00:03:55
- Açık Bankacılık Örneği 00:02:41
- Papara Örneği, Papara fikri nasıl çıktı, ne kadar büyüdü? 00:03:07
- Girişimler Büyük Firmalarla Nasıl Rekabet Edebilir? 00:01:59
- Pandemi'den Startuplar Nasıl Etkilendi? 00:06:21
- Pazarlama ve Satış Arasındaki Fark Nedir? 00:04:14
- Alternatif İçerik
Ekip Kurma
12 Dersler
00:41:22 Saat
- Amazon’un vizyonu ve şirketler için başarının anahtarları 00:01:51
- Ekip İçi Roller Nelerdir? 00:01:43
- Kişisel SWOT Analizi Nedir, Nasıl Oluşturulur? 00:04:39
- Girişimlerde Ekip Neden Önemlidir? 00:02:59
- Girişimlerde Ekip İçi Hisse Dağılımı Nasıl Olmalı? 00:04:31
- Zor Durumlarda Girişim Kurucu Ortakları Birbirlerini Nasıl Destekleyebilir? 00:04:06
- Girişimlerde Ekip Üyeleri Girişimi Nasıl Daha Öne Taşır ve Geliştirir? 00:02:37
- Girişimler İçin Uzaktan Çalışma - Kullanılabilecek Araçlar 00:04:02
- Zaman Yönetimi 00:09:23
- Uzaktan Çalışma Süreci Girişim ve Girişimcileri Nasıl Etkiledi? 00:05:31
- Kişisel SWOT Analizi Şablonu
- Alternatif İçerik
Fikir Geliştirme
25 Dersler
01:32:05 Saat
- Girişimlerde Kullanıcı ile Müşteri Arasındaki Farklar Nelerdir? 00:01:12
- Fikir Geliştirme Sürecinde Problem - Çözüm Süreci Nedir? 00:04:19
- Zoom, devleri nasıl perişan etti? 00:10:33
- Fikrimi İnsanlara Anlatsam Fikrim Çalınır Mı? 00:02:44
- Girişimlerde Değer Önerisi Nasıl Tanımlanır? 00:03:30
- Rekabet Analizi 00:00:33
- Girişimlerde Gelir Modeli Nasıl Belirlenir? 00:03:02
- Girişimlerde Finansal Tablolar - Finansal Planlama 00:02:37
- Asansör Konuşması Ertuğrul Belen DenizBank Deniz Akademi 00:06:46
- Örnek Asansör Konuşması 00:01:01
- Udemy'nin kuruluş hikayesi - Eren Bali 00:09:13
- Girişimciler Yeni Pazarları Nasıl Öngörebilir? 00:03:45
- Girişimler Büyük Firmalarla Nasıl Rekabet Edebilir? 00:01:59
- Yalın Tuval Nedir? Yalın Kanvas Nasıl Hazırlanır? 00:05:02
- Girişimlerin İş Geliştirme Konusunda Yapılması / Yapılmaması Gerekenler 00:02:26
- Fikir Geliştirme Sürecinde Mutlaka Yapılması Gerekenler Nelerdir? 00:02:28
- Fikir Geliştirme Sürecinde Müşteri Tanımlama Nasıl Yapılır? İlk Hedeflenen Kitle Nasıl Belirlenir? 00:01:13
- Erken Aşama Girişimlerde Müşteri Kitlesi Nasıl Belirlenebilir? 00:02:55
- Problem Tespiti İçin Müşteriye Neler Sormalıyız? 00:01:41
- Empati Haritası Oluşturma 00:03:00
- İlk Günden Yurtdışına Açılacak Bir Fikir Nasıl Geliştirilir? 00:01:38
- İyiFikir Örneği 1 00:11:41
- İyiFikir Örneği 2 00:08:47
- Alternatif İçerik - Empati Haritası Oluşturma
- Alternatif İçerik
Fikir Doğrulama
14 Dersler
00:46:27 Saat
- What is Dropbox? Explained! 00:02:18
- Marka Oluşturma - Covid-19 Sonrası Yaşam Odaklı Girişim Programı 00:11:27
- Girişimlerin Büyük Firmalara Göre Güçlü Yönleri 00:01:00
- Geri Bildirim Hülya Mutlu DenizBank Deniz Akademi 00:06:44
- Fikir Geliştirme Sürecinde Geri Bildirim Sürecini Etkili Bir Şekilde Nasıl Yönetebiliriz? 00:01:10
- Fikir Geliştirme Sürecinde Test Grubumuz Ne Kadar Büyük Olmalı? 00:02:08
- Girişimler İş Planı Geliştirirken Müşteri Görüşmeleri Nasıl Olmalı? 00:03:39
- Potansiyel Müşterilerden Toplanan Geri bildirimler Nasıl Değerlendirilmelidir? 00:02:28
- İş Planı Oluştururken Geribildirimler Nasıl Yorumlanır? 00:02:11
- Minimum Viable Product (MVP) Nedir? 00:01:16
- MVP Nedir? MVP Örnekleri Nelerdir? - Yazılımcı Olmadan Fikrimizi Sahada Nasıl Test Ederiz? 00:04:16
- Girişimcilikte validasyon ve pivot etmek nedir? 00:05:21
- Girişimlerde Riskleri Belirleme ve Optimizasyon 00:02:29
- Alternatif İçerik
Ürün Geliştirme
17 Dersler
01:45:29 Saat
- Tasarımcı Olmadan Arayüz Tasarımı Nasıl Yapılır? - Startuplarda Ürün Geliştirme 00:02:37
- Alternatif İçerik
- Girişimler İçin Büyüme Nedir? Girişimler Nasıl Büyür? 00:01:57
- Bir Girişim İlk Kullanıcılarına Nasıl Ulaşır? 00:01:30
- Örnek Bir Başarısız Ürün Geliştirme Süreci - Startuplarda Ürün Geliştirme Süreci 00:01:17
- Yazılımcı Olmadan Ürün Nasıl Geliştirilir? No-code platform nedir? 00:11:19
- Startuplarda Ürün Geliştirme Süreçlerinde Yapılan Hatalar Nelerdir? 00:03:44
- Startuplarda Ürün Geliştirme Mutlaka Yapılması Gerekenler - Startuplarda Ürün Geliştirme Süreçleri 00:02:15
- İyiFikir Örneği 4 Prototipleme 00:11:38
- Startuplarda Ürün Nedir? - Ürün Geliştirme Süreçleri 00:01:59
- UX-UI ne demektir? UX ile UI tanımları arasındaki fark nedir? 00:01:26
- Startuplar için UI ve UX nedir? Farkı nedir? 00:04:19
- İyiFikir Örneği 3 00:10:20
- It Depends -2 00:24:55
- It Depends -1 00:19:38
- Girişimlerde Büyüme Aşamasında Yapılması Gerekenler ve Yapılmaması Gerekenler Nelerdir? 00:03:58
- Ürün Geliştirme Sürecine Başlamadan Önce Yapılması Gereken Hazırlıklar Nelerdir? 00:02:37
Satış ve Pazarlama
16 Dersler
00:47:23 Saat
- Dijital Pazarlama nedir? Dijital Pazarlamanın günümüzdeki önemi nedir? 00:01:24
- Satış nedir? 00:01:41
- Pazarlama nedir? 00:01:03
- Pazarlamada Müşteri Odaklı Strateji Nedir? 00:04:05
- Satışta hedefler nasıl belirlenmeli? 00:01:28
- Satış stratejisi nasıl oluşturulur? 00:04:27
- Stratejik İçerik Yönetimi 00:03:56
- Hedef Pazar Analizi ve Seçimi 00:04:59
- Girişimlerde Pazarlama Süreci 00:04:22
- VESAİRE Sosyal Medya Nedir? 00:03:42
- Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nasıl Yapılır? 00:02:08
- Sosyal Medyaya İçerik Üretiyorsan Bu Uygulamayı Kesin Yüklemelisin Canva İçerik Oluşturma 00:07:21
- Başarı Hikayeleri 00:02:38
- Influencer Marketing 00:04:09
- Alternatif İçerik
- Alternatif İçerik-2
Kaynak Oluşturma
10 Dersler
45:22:51 Saat
- 12 Milyon TL Değerleme İle Yatırım Aldı, Globale Hazırlanıyor! 00:01:33
- Girişimler İçin Fonlama Yatırım Stratejisi 00:04:21
- Numan Numan Anlatıyor: Hangi aşamadaki start-up'lar 212 Venture Capital yatırımı alabilir? 00:00:39
- TÜBİTAK Desteklerinde Girişimlerde Neler Önem Taşıyor? 00:02:01
- KOSGEB Girişimciliği Geliştirme Destek Programı 00:05:02
- Girişimler İçin Exit Etme Olayı Nedir? Exit Süreci Nasıl Gerçekleşir? 00:06:09
- Girişimler İçin Exit Nedir? Exit Stratejisi Oluşturma 00:03:06
- Alternatif İçerik
- Yatırımcı Sunum Şablonu
- Kurs Sonu Değerlendirme Sınavı 45
Gereksinimleri
- Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
+ Daha fazlasını gör
Açıklama
Bu kurs girişimciliğin desteklenmesi, yaygınlaştırılması ve başarılı işletmelerin kurulması konusunda yol göstermektedir.
+ Daha fazlasını gör
Diğer ilgili dersler
Öğrenci geri bildirimi
Yorumlar
Herkes açık inceleme yaz